søndag 6. januar 2013

Blomsterdekorasjoner

I de tre siste ukene før jul var vi innom blomsterdekorasjon faget i prosjekt til fordypning(PFO). Jeg var dessverre syk den første gangen, så jeg fikk ikke laget krans.



Borddekorasjon

I dag skulle vi lage en borddekorasjon. Vi kunne velge om vi ville lage den avlang eller rund. Jeg valgte å lage  den avlang. Jeg valgte det fordi det passer best til avlange bord og når man skal ha selskap, fordi da skal man ha tallerkener og glass etc. på bordet og da bruker ikke den avlange dekorasjonen så mye plass. 

Jeg brukte mye grønt og valgte hvite blomster. Dette valgte jeg fordi jeg syntes hvitt passer veldig bra til vinteren og julen. Men dette kan fort bli veldig kaldt og stivt så jeg satt en gull glitter kule og tre kongler ved siden av rosen. 
Blomster jeg brukte var: 
1 hvit rose
3 hvite nelliker 
3 kongler
1 gull kule
diverse grønt
jeg ble veldig fornøyd med borddekorasjonen min til at dette er første gang jeg noen sinne setter sammen en borddekorasjon. 



Bukett

I dag har vi laget en bukett. Jeg valgte igjen å bruke hvitt og gull. 

Det som er viktig å bruke når man skal lage en bukett er at stilkene blir lagt i samme retning slik at det blir en spiral. Når man skal binde en bukett skal man ha like mye over bindingen som under.  
Blomster jeg brukte var:
3 roser
1 kongle 
diverse grønt
Gull tråd rundt oppi blomsten. 
stålpinner med grønn tape rundt.

Jeg ble veldig fornøyd med buketten min, siden jeg aldri har laget det før. 


 
  
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar