onsdag 21. november 2012

Utstyrsboks


Den første store oppgaven vi fikk var at vi skulle lage en utstyrs boks/eske. Boksen skulle inneholde utstyr som vi kjøpte av skolen.

Esken/boksen skulle ikke være større i grunnflate enn et A4-ark, men høyden kunne vi bestemme selv. Boksen skulle være funksjonell, solid og stødig.

Før jeg kom frem til den boksen jeg har i dag lagde jeg mange skisser. Jeg begynte å søke litt på nettet etter inspirasjon. På nettet fant jeg mange fine og mye inspirasjon så jeg begynte å tegne.
Den første skissen min jeg tegnet var en helt vanlig eske med lokk. Denne ideen utarbeidet jeg til det ble fire skisser.



















Boksen jeg valgte å lage var nummer fire.Jeg valgte den boksen fordi den så mest praktisk, solid og stødig ut. Jeg lagde en prototype av boksen og fant fort ut at esken var både funksjonell, solid og stødig.


Når boksen skulle lages måtte vi lage en arbeidstegning i full størrelse. Vi lagde små flipper på siden for å gjøre boksen mer solid. Når dette var gjort tok vi pappen fra den boksen utstyret vårt hadde kommet med. 
Når jeg hadde satt sammen boksen tok jeg og limte på avispapir rundt hele boksen to-tre ganger for at boksen skal holde seg gjennom hele året. Etter det tok jeg og grunnet boksen min med hvit maling sånn vi kunne bruke hvilken farge vi ville. Så var det bare å finne den fargen jeg ville ha. 
Med en ferdig malt boks var det bare å sette på dekor. Jeg valgte å ha et bilde av en engel og et sitat. Jeg prøvde mange forskjellige måter å ha bilde og tekst på. 


Jeg valgte den nederste til venstre å bruke på boksen min. Grunnen til at jeg valgte den var at jeg da fikk bruke litt mer av flaten og det ble ryddig og mere behagelig å se på. 


Jeg ble veldig fornøyd med boksen min og den er funksjonell, solid og stødig samtidig som den er behagelig å se på. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar